Monday, July 20, 2009

new life after become an ex-student

hello everyone.

xde pe nk dicitekan sebenarnye.dh terlalu lama blog ni xdibuka, n hari ni secara rasminye dibuka semula sebagai pembuka rencana hidup yg br buat hidup aku.

xlama lagi, insyaallah, aku akan graduate. perancangan selepas tu, harapannya utk cr kerja dan akhirnye mengharap untuk mampu berdiri di atas kaki sendiri, walaupon sebenarnye kita mmg xmampu berdikari secara total seumur hidup. itu pd pandangan aku lah.kita dijadikan kan berpasangan, so itu tanda Allah bagitau supaya dalam hidup mmg perlu bergantung kepada org lain, walaupon sedikit. xmampu untuk hidup sorang2 sampai ke akhir ayat. korang rs camne?


Adekah aku segembira ni bila dpt skrol? xpastilah sy....


dh berapa menjak ni, heboh suasana politik kat negara kita nih. aku pening kepala dengan dasar2 kerajaan yg xsudah2, golongan pembangkang pula dgn ideologi yg kadangkala kelihatan agak radikal. walaupun boleh difahami, ye lah, skrg zaman teknologi, even title org kg pon sebenarnye skang sudah jd title yg boleh dipandang sama taraf dengan org bandar.

pd pendapat aku la, bkn 2 2 pihak ni betul sentiasa, dan bkn 2 2 nye pon salah sentiasa. aku dpt fikirkan, kadangkala konsep 1Malaysia yg dibawa oleh Najib ini sebenarnye sgt baik dan bermatlamat jauh, tp skop dan golongan sasaran nye, well x dpt ditentukan secara total.


PM dan ideologi perjuangannya

di pihak pakatan rakyat pulak, senario pilihanraya kecil yg akhirnye ade gak sudahnye di Manik Urai, aku tgk pulak dr segi org yg memegang teraju di tempat2 pilihanraya nih, except Manik Urai la, pemimpin nye dah menyahut seruan ilahi. perletakan jawatan kerana mslh disiplin la, ugutan terhadap diri n famili la, pd aku xsepatutnnye leh kuar dr seorang yg mampu dilihat utk memimpin org.ye, bkn mudah utk menjadi pemimpin, tp berani dan amanah kan, pttnye ciri yg utama bkn?

even aku sbg ahli PAS tegar pon tidak semestinye berpihak pd PR saje.dulu, mungkin sbb pk aku da ade sket ilmu agama, so perjuangan politik pihak yg bkerjasama ngan PAS itu aku leh anggapkan betol. skang, aku lebih suka perhati dan dgr 2 2 pihak. tp untuk PAS, selagi fact dikeluarkan nik aziz dan haji hadi, aku sokong 100%. hahaha, diorang yg aku respect, sbb berani mnentang arus berbekalkan ilmu agama disertakan pengetahuan psl dunia skang.


kerajaan perpaduan? aku xsokong beb....hahahaha


2 tokoh yg aku respect : Haji Hadi dan Tuan Guru Nik Aziz

hahaha.sori la, entri ni aku rs berat. tp sebenarnye aku rs puas hati, aku dpt luah ape yg aku rs.blog nih aku harap dpt jd tempat aku lepaskan segala rs yg terbuku, aku da la jenis simpan dlm je, nk luah susah.hahahaha.

btw, di lain waktu, bye.



No comments:

Post a Comment